Altfel de ultrasi!

din revista Suporter, nr.3/2006

Poliţia din Chişinau a început ancheta penală, sub învinuirea de “huliganism agravant săvîrşit în grup” împotriva a 4 elevi de la liceul “Gheorghe Asachi” din Chişinău care protestaseră faţă de schimbarea inscripţiei de pe frontispiciul instituţiei din “liceu româno-francez” în “liceu moldo-francez”. Elevii au spart de pe panou numai partea pe care era scris cuvântul “moldo”, lipind deasupra o foaie de hârtie pe care au scris cu litere mari: “româno”. Liceul “Gheorghe Asachi” din Chişinău este cunoscut nu numai ca unul din liceele de elită din capitala Republicii Moldova ci şi ca un centru de opoziţie la guvernarea comunistă şi de susţinere a românismului în Basarabia. În 2001, după ce comuniştii din Republica Moldova cîştigaseră prima oară alegerile, elevii acestui liceu au organizat o demonstraţie anticomunistă, cu intonarea imnului României.
În 2002, alături de elevi, la acţiuni de protest anticomuniste au participat şi profesorii, determinînd guvernarea comunistă să interzică ţinerea examenelor de bacalaureat în respectivul liceu.
Deşi într-o hotărîre de guvern mai veche denumirea oficială a liceului “Gheorghe Asachi” era de “liceu moldo-francez”, din 1990 încoace pe frontispiciul acestuia a stat scris “Liceul româno-francez Gheorghe Asachi”. În 2006, guvernul comunist a hotărît că această “ilegalitate” trebuie să înceteze, iar pe frontispiciul liceului s-a inscripţionat denumirea oficială de “liceu moldo-francez”. Măsura luată de comunişti a provocat o demonstraţie de protest a vreo 300 de elevi. În cursul demonstraţiei inscripţia “moldo” de pe frontispiciul liceului a fost distrusă şi înlocuită cu o hîrtie pe care scrie “român”. Aceasta este fapta considerată “huliganism” de poliţia chişinăuană.
Guvernanţii comunişti de peste Prut or fi indignaţi de gesturile liceenilor de la “Gheorghe Asachi” dar pe noi, tocmai asemenea “huliganisme” ne fac să privim cu optimism viitorul Basarabiei.
Sursa http://ro.altermedia.info .

Redacţia revistei noastre este solidară cu cei 4 elevi care în aceste momente suferă represiunea organelor comuniste. Sperăm că şi voi, fiecare în parte, veţi fi alături de ei.
Iată unul din sutele de alte mesaje de susţinere
:
“Salutare fraţilor! Chiar nu ştiu cum altfel să mă adresez voua…nu-mi sîntetţi verişori, nu-mi sînteţi nici amici…îmi sînteţi pur şi simplu…FRAŢI! Nu pot să nu mă gîndesc că, dacă ar fi fost să studiez la liceul vostru, aş fi fost şi eu alături de voi acolo sus, pe copertina de deasupra intrării principale, apărîndu-mi convingerile, aparîndu-mi identitatea…aşa, nu pot decît să fiu alături de voi cu sufletul deocamdată, dar şi cu fapta dacă va fi cazul. Să nu regretaţi nici un moment gestul făcut, fiindcă, deşi pe moment v-a adus atîtea neplăceri, în realitate aţi cîştigat atunci ceva extrem de important…v-aţi cîştigat DEMNITATEA!”


De politicieni mereu ignoraţi, de fraţii voştri niciodată uitaţi

Alex “Lecce” – Steaua (Vacarm)

Incep acest articol gandindu-ma la cei patru tineri basarabeni care au facut un gest prea putin bagat in seama de catre presa din Romania, dar, prin care s-au dovedit a fi mai romani decat multi dintre cei nascuti si crescuti in aceasta tara. Gestul celor patru elevi de la liceul Gheorghe Asachi din Chisinau, ne-a reamintit unora dintre noi ce inseamna patriotismul. Am participat la acel protest in fata ambasadei Republicii Moldova. Am fost acolo alaturi de prieteni, de cunoscuti si de foarte multi alti suporteri, ultrasi… Am constatat, inca o data, dupa acel protest pentru sprijinirea celor 5 ultrasi dinamovisti retinuti in Bulgaria, ca realitatea nu este chair atat de rea pe cat mi-o imaginam eu. Am constatat ca exista oameni pentru care valorile morale sunt mai presus decat rivalitatea de o viata. Sincer, ma bucur ca si eu fac parte dintre acesti oameni, ma bucur sa spun ca personal ii admir pe toti cei care au participat la aceasta actiune. Am fost bucuros sa constat ca majoritatea celor care au venit sa sustina cauza celor patru elevi romani condamnati pe nedrept de autoritatile comuniste de la Chisinau, erau suporteri… Suporteri ai Stelei, ai lui Dinamo, ai Rapidului, ai Petroluli, FC National,Oltul Slatina… si poate mai erau si altii, dar nu i-am retinut eu. Am fost si oarecum dezamagit pentru ca ma asteptam sa participe mai multa lume, mai multi oameni carora sa le pese ca patru tineri au de suferit doar pentru ca sunt romani si s-au nascut intr-o zona greu incercata care apartine de drept acestei tari. Eram convins ca o sa vad mai multi studenti sau cetateni basarabeni. Sunt insa mandru ca acei considerati de presa “huligani”, acele “elemente negative” care creaza mereu probleme fortelor de ordine, acei frustrati ai societatii care suntem noi, suporterii radicali; noi am putut sa strigam toti intr-un singur glas: LIBERTATE ROMANILOR. Nu este usor sa treci peste rivaliatate, insa am reusit sa ne respectam atunci cand a trebuit sa dam dovada de patriotism, sa nu uitam ca inainte de toate suntem ROMANI. Noi am format majoritatea in acea masa de oameni. Noi am tinut tricolorul alaturi de mesajele de sustinere pentru patru romani care au dat dovada de curaj si nu si-au negat identitatea nationala. Este frumos ce s-a intamplat si m-a facut sa uit pentru o zi de toate mizeriile unei societati bolnave si ignorante.
Am plecat cu un sentiment placut din fata ambasadei si m-am dus acasa, gandindu-ma tot drumul la o singura intrebare care imi venea in minte: Cu ce echipa or tine Vitalie, Andrei, Tudor sau Sergiu? Raspunsul mi l-am dat singur pana la urma… probabil cu…ROMANIA.
Felicitari celor de la Honor et Patria, care s-au ocupat cu organizarea acestui miting. Aceste evenimente imi dau sperata ca pe viitor vom putea sta cu totii intr-o singura peluza si vom incuraja echipa noastra nationala. In cazul in care ne respectam pe noi insine si sustinem ca avem o mentalitate deosebita de a altora, ar fi cazul, ca atunci cand vine vorba de incurajarea echipei nationale a Romaniei, sa uitam de rivalitate si de orgoliile prostesti si sa fim cu totii uniti. Eu am incredere mai ales pentru ca am vazut ca se poate. Nu cred ca are importanta daca tonul este dat de un dinamovist, stelist sau timisorean… important este ca atunci cand trebuie sa ne punem valorile morale si identitatea nationala in prim plan, sa nu ne facem de ras, sa nu mai dam motive altora sa ne considere “gunoaie ale societatii” sau “elemente negative si perturbante”. Depinde numai de noi!
Va respect pe toti cei care ati fost prezenti in fata ambasadei Rep. Moldova sau care participati la astfel de actiuni si nu ramaneti ignoranti fata de cei care iubesc si apara numele de ROMANIA… indiferent care este echipa de club pe care o sustineti.

Redacţia: Îţi mulţumim de articolul trimis, am mai primit de asemenea un alt articol pe tema asta pe care îl găsiţi mai jos şi cateva poze.

Andrei: Ce este Basarabia? Ce se intampla acolo? Ce stim despre acea parte de Romanie care a fost lasata prada ciumei rusesti? Sunt niste intrebari la care marea majoritate a romanilor din tara nu stie sa raspunda. Ignorati complet de toate guvernarile postdecembriste romanii de peste Prut au ajuns sa se lupte cu ai lor conducatori, pusi de Moscova in mai toate functiile importante in stat, pentru a-si apara identitatea lor romaneasca ; iar lupta este complet disproportionata. Astfel, asemeni fratilor lor din dreapta Prutului, romanii de acolo au fost cuprinsi de o stare de apatie generala care ii face indiferenti la ce se intampla in jur.
In acest context pare incredibila actiunea a 4 baieti, elevi ai liceului romano-francez “Gh. Asachi “care, intorsi din vacanta de primavara, descopera ca autoritatile au decis transformarea denumirii liceului in moldo-francez. Vazand cum autoritatile isi bat joc de limba stramoseasca transformata de comunisti din romana in moldoveneasca Andrei, Sergiu, Vitalie si Tudor se urca pe cladirea liceului si inlatura inscriptia “moldo” de pe frontispiciu, inlocuind-o cu “romano”. Ca urmare a acestui gest curajos cei 4 sunt anchetati penal de catre autoritati pentru “huliganism in stare agravanta” riscand amenda penala sau chiar puscarie.
Ca un gest firesc, mai multe asociatii din Bucuresti, impreuna cu grupuri de studenti din tara-mama, organizeaza o manifestatie de solidaritate cu cei 4, vrand sa arate romanilor de peste Prut ca nu au ramas singuri si ca , inca, exista oameni care sunt alaturi de ei. La mittingul din fata ambasadei Republicii Moldova s-au adunat peste 300 de oameni care, timp de 2 ore, prin mesaje scrise si cantece, au aratat ca sunt alaturi de romanii asupriti si ca sunt impotriva comunistilor pro-europeeni ( ce antagonism ! ) care nu s-au dezvatat de vechile practici NKVD-iste. Manifestatia a fost, probabil, una dintre cele mai reusite organizate in ultimii ani in Bucuresti, fiind prezenti de la membri ai gruparilor ultra din mai multe peluze din tara, pana la artisti, revolutionari si membri ai diferitelor organizatii civice din Bucuresti.
Prin acest gen de actiuni speram sa trezim din nou in oameni spiritul national pe care lumea moderna ne indeamna tot mai mult sa il uitam, dar pe care memoria stramosilor nostri ne obliga sa il pastram viu in adancul inimii.

Tags: , , ,

Leave a Reply

