Cronica meciului FC Vaslui – Poli Iasi 05/06 (realizata de vasluieni)

In sfarsit a venit ziua cea mare. Ziua celui mai important meci pentru noi, si anume intalnirea cu Politehnica Iasi. Cu toate ca acest meci trebuia sa fie un pic mai diferit, deoarece cele doua peluze rivale au hotarat sa renunte la incidente si trivialitati pentru a protesta impotriva abuzurilor la care au fost supusi suporterii stelisti, totusi, nu ne puteam prezenta chiar asa si ne-am intalnit cu cateva zile inainte pentru a realiza coregrafia. In ziua meciului a fost foarte liniste prin oras, sau cel putin nu am auzit nimic, noi fiind ocupati cu ultimile retusuri pentru ca aceasta coregrafie sa iasa perfect. Dupa ce am pus la punct fiecare amanunt am poposit la o terasa pentru nelipsita bere din ziua meciului. In timp ce ne savuram berea am primit un telefon prin care eram anuntati ca ne fusese furata coregrafia. Am plecat repede spre stadion pentru a vedea care este treaba. Intr-adevar… coregrafia ne fusese FURATA, dar nu de catre vecinii de la nord, ci de catre jandarmia romana, care nu a tinut cond ca aceste obiecte ce ne apartineau se aflau intr-un loc privat si inchis. Cu ce drepturi au intrat ei acolo inca nu am aflat. Dupa lungi discutii, domnii jandarmi au cedat si au hotarat sa ne dea panzele inapoi dar, nu ni se va permite accesul in stadion cu toate. Din nou “ne-am asezat la masa negocierilor” unde am fost surprinsi cand un domn mai mare in grad (dar mai mic ca si varsta) nu a gasit nici un motiv pentru care acele panze sa nu poata intra pe stadion, cu toate ca in prima faza au fost respinse de catre jandarmii de rand. In sfarsit am intrat pe stadion si asa cum hotarasem, primele 10 minute nu a cantat nimeni rezumandu-ne la afisarea unor mesaje : “LIBERTATE PENTRU SUPORTERI”(care a ramas pe gard pe toata durata partidei), “STADIONUL – BAZA DE ANTRENAMENT, PENTRU JANDARMI DE OCCIDENT”si “BASTOANELE DATE-N NOI, PROVOACA NUMAI RAZBOI” (semnat de Excentric). Dupa 10 minute de liniste, cele doau peluze au cantat la unison impotriva jandarmeriei, apoi meciul si-a intrat in normal. La Peluza NORD a fost afisata coregrafia care costa in 6 panze pe care erau desenate cateva “defecte” ale orasului Iasi, spatiile goale fiind completate cu cartoane, insotita de mesajul “CELE 7 MINUNI ALE IASULUI”. Spre dezamagirea iasenilor, care s-au amuzat cand au vazut doar 6 panze, stim sa numaram, si imediat dupa ce coregrafia a fost lasata jos am scos mesajul: “A 7-A SUNTETI VOI”. De partea cealalata coregrafia a intarziat sa apara, iesenii replicand printr-un simplu mesaj: “castoane… cartoane… cartoane… sunteti ultrasi de tomberoane” (?!). Pe toata durata partidei s-a cantat destul de bine, atmosfera de mare meci fiind completata de steagurile agitate in peluza nostra. In prima repriza am mai afisat cateva mesaje: “HIGH BUTA” prin care il incurajam pe Buta sa repete istoria de la Craiova (numai un drogat putea sa faca asta) si “DUPA MECI, SARITI IN BECI”, replica la “popa daca pleci, ne-aruncam cu capu-n beci” ironizandu-i pe autorii acestui “mesaj” si totodata sugerand ca dupa acest meci popa isi va da demisia. Finanlul meciului a fost unul interzis cardiacilor, asaltul la poarta iesenilor fiind total, ratarile consecutive aducandu-ne in pragul disperarii, dar… in acelasi timp, facandu-ne sa cantam din ce in ce mai tare. Din pacate mingea refuzat sa intre in poarta si rezultatul final a ramas 1-1. Trebuie sublinit ca asa cum am hotarat la acest meci nu s-au scandata trivialitati si ne-am rezumat la incurajarea echipei.

Leave a Reply

