De făcut pentru 2008: PROMOVAREA FENOMENULUI ULTRAS

Apărarea firavului fenomen ultras din România va fi în 2008 o luptă mai acerbă ca oricând. Apariţia aproape iminentă a unei legi menită să elimine una din ultimile categorii sociale din România care luptă pentru libertate va crea cu siguranţă mari probleme.

Felul în care vom şti să promovăm părţile bune ale fenomenului ultras, cum ar fi creativitatea, atmosfera creată în timpul unui meci sau fidelitatea vor conta într-o anumită măsură la viitorul suporterilor organizaţi în România.

Siteuri

Pe lângă forumurile interne ale ultraşilor, există şi câteva siteuri care încearcă să promoveze cultura ultras şi opiniile grupurilor de suporteri.

Peluza

www.peluza.info este un portal ultras care permite suporterilor echipelor româneşti să îşi încarce direct pe net, fără cenzură, ştirile, pozele, filmele de pe YouTube şi multe altele. Se încearcă construirea unei arhive ultras online la care vizitatorii, mai mult sau mai puţin obişnuiţi cu stilul ultras să poată vedea poze sau filmuleţe cu galeria unei echipe, din diferite sezoane, să poată urmări ştirile fiecărei grupări de suporteri sau să citească articole scrise de cître suporteri/grupuri de suporteri. O arhivă se construieşte cu contribuţia fiecăruia deci, după cum ne invită şi administratorii: introduceţi cât mai multe materiale în acest portal.

fenomenul ultras

www.fenomenul.com este un alt proiect ambiţios, care trebuie apreciat. Siteul se doreşte a fi o replică a siteurilor de fotbal, care nu alocă spaţiile cuvenite suporterilor şi opiniilor lor (prin suporteri mă refer la cei care îşi susţin activ echipa). Ştiri, poze, opinii sau comunicate venite după disputarea meciurilor respective.

Descrierea echipei redacţionale: FENOMENUL.COM isi propune sa prezinte fenomenul ultras romanesc si suporterii fiecarei echipe asa cum sunt si cum se desfasoara ei etapa de etapa, fara sa ascunda si in niciun caz sa denatureze evenimentele ce tin de aceasta subcultura.

REVISTE

Deşi, mai demult sau mai recent, mai toate peluzele au avut câte o revistă/fanzină care era distribuită la stadion, nu sunt la curent cu vreo fanzină scoasă de grupurile ultras care să mai apară în mod regulat. O situaţie cam tristă după mine, deoarece opiniile unui grup/a unei peluze pot fi popularizate foarte bine printr-o simplă foaie A4 şi se poate evita astfel Internetul, unde lumea mai mult este interesată de poze şi unde mulţi neaveniţi pot vorbi în spatele unui calculator. Probabil puţini sunt cei cu adevărat constanţi într-o peluză, care se pot dedica unei astfel de munci dar fără constanţă nu putem aştepta să avem rezultate mari în timp.

La nivel de revistă naţională tot aştept un nou număr (ar fi al 8-lea) din revista editată la Cluj – SUPORTER.

Un astfel de proiect trebuie să continue, dar cu mult mai mare grijă la conţinut, la aranjarea în pagină şi cred eu, o altă abordare la nivelul distribuţiei revistei (dacă revista trebuie să ajungă şi la cei care nu au descoperit încă fenomenul ultras, atunci trebuie găsite forme ca ea să poată fi cumpărată în afara stadioanelor). Dacă lucrurile astea s-ar întâmpla, revista chiar şi-ar dovedi utilitatea.

Zilele astea mi-a trecut prin mână şi o altă revistă, numită Hooltra Zine.hooltra zine

Având un conţinut axat numai pe ceea ce se întâmplă în străinătate, revista are un “target” mai mult bazat pe cei mai implicaţi dintre ultraşi, dar asta nu e neapărat ceva rău. Sper să apuc să cumpăr cât mai multe numere din această revistă precum şi din oricare alta, anul care vine, în 2009 şi peste 10 ani de acum înainte.

VIAŢĂ LUNGĂ ULTRAŞILOR!

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s


%d bloggers like this: