Un jandarm se destăinuie: M-a şocat ce a păţit colegul de la Cluj

manea catalin

Vigilentul Manea Cătălin

Meseria de jandarm nu este una uşoară. Cu atât mai mult cât ea se desfăşoară în haine de civil, cu misiuni speciale. Să cunoaştem în următoarele rânduri pe un asemenea jandarm, Manea Cătălin…

– Care este rolul jandarmilor în civil?
– Rolul nostru e de a preveni actele de perturbare a liniştii publice, de a nu da ocazia încălcării legii să apară. Ne ducem la misiuni îmbrăcaţi în haine civile, corespunzătoare ocaziei. Noi suntem, ca să zic aşa, ca pasta de dinţi pentru dinţi, se foloseşte ca să nu apară carii.

– La ce gen de acţiuni iei parte ca jandarm în civil?
– Particip la toate manifestaţii la care Jandarmeria română trebuie să asigure paza şi ordinea publică. De la meciuri de fotbal până la manifestaţii stradale, mitinguri şi acţiuni de filaj(la ultimile sunt cel mai bun). La unele din ele filmez, la altele doar mă infiltrez printre oamenii normali. De asemenea mai sunt folosit pe post de şofer de către şeful meu direct, în zilele când nu avem nimic în program. Mai pe scurt, servesc ţara!

– Nu ţi-e frică niciodată pentru integritatea ta fizică, au fost cazuri când ai avut probleme?
– Până acum m-a ferit bunul Dumnezeu de probleme de astea, am ştiut să stau ascuns şi să nu creez probleme. Dar sunt cazuri de genul ăsta, pe mine m-a şocat mult ce a păţit jandarmul în civil de la Cluj care a luat o bordură în cap de la huliganii lui U Cluj când era în misiune şi filma. M-a făcut să mă gândesc mai bine asupra pericolelor la care mă expun. Săptămâni la rând după ce am văzut acele imagini am avut coşmaruri, mereu aceleaşi: în timpul unei demonstraţii pentru mărirea pensiilor un pensionar mascat se îndrepta spre mine şi mă striga pe nume: Cătălin! Avea o bâtă imensă pe care sigur vroia să o folosească. Mă trezeam noaptea şi nu mai puteam dormi.
A trebuit să iau ore la psiholog şi el să-mi explice că pensionarii nu sunt indivizi violenţi ca huliganii de pe stadioane. Acum pot spune că nu mi-e frică!

– Se merită să îţi continui munca ca jandarm în civil ţinând cont de pericole ?
– Sincer, la Jandarmerie se câştigă bine(n.r.2000 RON). Dacă n-aş munci aici ar trebui să iau şi eu drumul Spaniei sau al Italiei, aşa că prefer să stau la locul meu de muncă.

– La ce fel de acţiuni sunt cele mai multe efective de jandarmi în civil?
– La manifestaţiile de risc maxim. Am fost sute de civili la mitingul gay, ce se organizează anual, an de an… Şi la meciuri mergem mulţi, mai ales acum de când legea 4 pe 2008 nu ne mai permite să mergem în uniformă în interiorul stadioanelor. Vă daţi seama, sunt mulţi colegi care vor să vadă şi ei meciul. Pe mine mă cam plictiseşte un meci de fotbal, dar asta ne e datoria, să fim vigilenţi după elemente huliganice.

-Deci ai fost la mitingul gay. Ce impresie ţi-a făcut?
– Sincer, manifestanţii de la acest miting au fost foarte paşnici, nişte cetăţeni model. Mi-a făcut plăcere să fiu infiltrat printre ei. Ce a fost mai deranjant erau penele pe care le avea Naomi la ea, gâdilau a naibii de mult.
Vreau să menţionez că România e singura ţară din tot acest spaţiu balcano-pontic unde n-au fost probleme cu integritatea participanţilor la paradele gay. Carevasăzică, noi jandarmii ne-am făcut datoria bine! E şi dreptul persoanelor gay să manifesteze!

– Sunt mulţi oameni care se plâng că primesc amenzi pe nedrept. Ai acordat astfel de amenzi?
– Dom-ne, să fie clar, nu există amendă dată pe nedrept. Dacă eu, ca agent constatator, deci statul, spun că a comis fapta, înseamnă că a comis-o! Cum altfel vreţi să curăţim ţara de toţi criminalii? Ştim noi să ne facem datoria bine, lăsaţi pe seama noastră.

– Nu demult au fost probleme cu şefi ai Jandarmeriei cercetaţi pentru cazuri de corupţie şi pentru faptul că foloseau angajaţii la treburi domestice, pentru propriul interes. Ai întâlnit astfel de cazuri?
– Eu, Manea Cătălin, am tot respectul pentru şefii Jandarmeriei, ei sunt puşi acolo datorită faptului că au studii. Nu e adevărat ce se zice, cel puţin la noi în direcţie noi mai facem prostiile, ei ne scapă, ca să zic aşa. Sunt oameni adevăraţi, cu vechime de 20-30 de ani în Jandarmerie. Şi corecţi! Mie întotdeauna mi-au dat prime.

Manea Cătălin refuzând să se legitimeze la un miting sindical:

Sursa: Acesti oameni minunati – Jandarmii in civil

Tags: , , , ,

Leave a Reply

