Vox Ultra

articol primit pe email, autor anonim.

In primul rand salutare tuturor,sunt un pusti crescut in una din cele mai importante peluze din romania,vreau sa va transmit un gand argumentat de mentalitatea mea cruda si puerila.
Alaturi de echipa mea de la 8 ani,pot sustine sus si tare,ca am trecut toate perioadele
din viata unui ultras pana la varsta actuala.Sunt constient de rolul meu intr-o peluza dar si de realizarile mele,am fost prezent la toate evenimentele importante ale peluzei,echipei meciuri peste hotare,interventii,coregrafii,mesaje si tot ce tine de acest lucru.
In primul rand vreau sa critic mentalitatea fiecarui ultras din romania.Se considera inferior clar fata de ce vede pe youtube,perfect dominat de curentele de afara,intotdeauna preocupat de gandul cum sa dea mai baiat,cum sa fie bine,cum sa se scoata.Lucrul asta l-a facut sa uite,sa piarda momentele traite in peluza,vesnic preocupat de cum sa iasa lucrurile cat mai bine.Cati dintre voi n-ati simtit vreodata mahnirea in timpul unui derby de traditie?Cati dintre voi ati regretat ca sentimentele sunt altfel? Cati ati regretat ca valorile s-au schimbat?De ce criteriile de superioritate stau acum in lucruri puerile,publicitate vestimentatie?Cati dintre voi ati facut ceva sa stopati lucrul asta?Cati dintre voi au plans de soarta ultrasului roman?
Va intreb lucrurile astea pentru ca toti ati uitat! Sa fii ultras inseamna sa fii vesnic in sacrifiu,in dorinta.. e un lucru care trebuie trait la momentul oportun si doar atunci!
Personal am ramas uimit de toti,cum in afara meciului toti se comporta mai activi decat in stadioane,cum peluzele se casualizeaza in ritm dictat de ultraserie…Pe voi nu va doare?Sa vedeti doar batai in capul unora,amenintari fair fight-uri dominate de naivitate,care dabia acum ies la iveala?
Sunteti constienti de puterea grupului pe strazi,acum mai mult ca niciodata lumea e preocupata de bataie,decat de alte lucruri…Probabil ati vazut episoade,realizate recent,teoretic intre doua
dintre cele mai dezvoltate peluze…dinamo si steaua.Ei bine eu am participat,si am vazut cum a fost totul,cum nu se mai tine cont de nimic,cum lucrurile scapa de sub control.De-a lungul anilor
au fost tentative de pact-uri,perfect argumentate si de toate partile agreate.Am vazut cutite,da domnilor,cutite fluturate..copci,electro-shock-uri,telescopice,incendiare.. in ambele parti,dar am vazut si protest comun si persoane pline de ura brat la brat.Insa pot vedea si un episod ce sigur se va derula pe strazi.Ce se va intampla daca unul dintre noi va muri?V-ati gandit vreodata voi ce visati doar bataie,care strangeti grupuri organizate?Va spun eu o sa plangem cu totii de soarta noastra
o sa semnam pacturi, o sa ne scuzam in mesaje,dar mai presus de tot o sa regretam amarnic inconstienta.Vreau sa va ganditi cu totii,atunci cand plecati pe strazi,slabi psihic si perfect completati de accesorii ce pot produce un astfel de lucru.Ganditi-va pana nu e prea tarziu.
Nimic nu se compara sa-ti vezi umilit dusmanul de moarte,sa-ti vezi brigada in nume si renume
peluza respectata pentru activitatea care ne-o desfasuram,nu?
Intrebati-va acum,cum de in peluza voastra ascundeti compromis-uri,si alte lucruri negre pe cazierul unui ultras demn…doar ca sa dati bine?
De ce mergeti in deplasari sa puneti poze si filmulete pe youtube,si sa completati site-urile brigazilor cu cronici,bazate pe independenta?Asta e singurul argument pur?
Se zice ca simptomul superioritatii e sa iti ignori vecinul de alta baricada,pentru ca pur si simplu e cel mai mare act de umilinta pentru el.Dar nu uitati-va ce se intampla acum,uitati-va cum se duc duelurile peluzelor,care consta doar in capturi batai,si transmiteri de ipoteze,mesaje,din ce in ce mai false.
Nu mi s-a urcat moralitatea la cap,sunt si eu unul dintre voi…traiesc ca voi,ma comport ca voi..dar vreau sa schimb ceva daca tot am unele posibilitati,printre care si luciditatea.Dorinta cea mai dintai e sa fiti cu toti constienti,ca am luat-o pe o panta descendenta.

Tags:

No Responses to “Vox Ultra”

  1. g.u. Says:

    sunt perfect de acord ar trebui sa fim putin mai constienti. Nu moartea unui adversar te face ultras “adevarat” din cate cunosc (si cred ,ca cunosc)un faight intre ultrasi nu ar trebu sa contina arme de nici un fel ci din contra la bustul gol ca de la barbat la barbat e super articolul si ar trebui sa se ia in seama de toti ultrasi advarati si sa opreasca astfel de chesti felicitari pt articol pacat ca nu se va ajunge la nimic uni dintre noi vor continua iar cel care vor renunta la “arme” se vor “inarma” cand vor vedea ca adversari le folosesc incontinuare (deh sunt in dezavantaj)succes in aceasta inituativa

Leave a Reply

