1 decembrie sau mandria de a fi roman

antonescuAud in fiecare zi prin urbea noastra sau aiurea prin tara cum tot mai multi dintre romani sunt nemultumiti de tara lor si de persoanele de langa ei. Recunosc, am fost si eu printre ei destul de mult timp, insa am inceput sa cunosc romani plecati in strainatate (nu aceia cu lantul gros cat degetul si cu masina cu clima bizonica). Acestia m-au facut sa ma gandesc mai mult la ce reprezinta pentru mine Romania si pamantul natal. Am inceput sa vad cum suntem supusi unor lovituri continue in patriotismul nostru. La tv suntem un popor de criminali si violatori de babe, suntem loviti in simbolurile nationale, ne e teama sa il slavim pe Antonescu pentru a nu fi considerati nazisti, Eminescu isi pierde incet insemnatatea, patrioti mai recenti gen Doina si Ion Aldea Teodorovici, in loc sa fie trecuti in calendarele inimilor noastre ca sfinti, nici macar nu mai sunt amintiti in zilele de sarbatoare. Totul imi arata a campanie antiromaneasca. Sa fie clar, romanii nu sunt manelistii, nu sunt recuperatori si violatori, romanii sunt cei ce au uimit Microsoftul, sunt cei vanati pentru contracte de cele mai mari firme din lume, romanii au dat personalitati pentru cultura mondiala: Eugen Ionesco,Mircea Eliade, Constantin Brancusi, au dat stiintei genii atat de mari incat toti se inclina in fata lor: Aurel Vlaicu, Victor Babes, Ana Aslan, Henri Coanda. Totusi oricat de loviti am fi, mi-am dat seama de ceva, romanismul si romanii adevarati nu vor pieri. Aceasta revelatie a aparut in sufletul meu vorbind cu cei plecati afara. Toti pastreaza in suflet locul de unde au plecat, si toti se duc sa stranga bani si sa se intoarca. Poate asta e salvarea noastra, legatura cu pamantul. Dar astazi trebuie sa fie sarbatoare , e ziua noastra. Si inca ceva: Toata lumea la Alba Iulia, macar cu gandul.

Sursa: SCOG

Tags: , ,

Leave a Reply

